• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار
  • >
  • قطع خدمات آنلاین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا

قطع خدمات آنلاین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا

قطع خدمات آنلاین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا

پایگاه‌های اینترنتی برخی بانک‌ها در استرالیا و شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا از دسترس خارج و دچار اختلال شدند.

قطع خدمات آنلاین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دانلود دیتکتور، یک پایگاه آنلاین ناظر بر فعالیت وبسایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی، از اختلال در پایگاه‌های اینترنتی برخی بانک‌ها در استرالیا و شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا و از دسترس خارج شدن آن‌ها خبر داد.

پایگاه اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکایی مانند «امریکن ایرلاینز»، «ساوتوست ایرلاینز»، «یونایتد ایرلاینز» و «دلتا ایر لاینز» از جمله شرکت‌هایی بودند که این وبگاه اختلال در آن‌ها را گزارش و اعلام کرده است: «هزاران کاربر ساوتوست ایرلاینز از این مشکل شکایت کرده‌اند و ۴۰۰ گزارش درباره نیز درباره دلتا ایر لاینز به ثبت رسیده است.»

همچنین مشتریان چند بانک استرالیایی نیز از اختلال در وبگاه خود خبر داده‌اند. «وست‌پک»، «اس تی جورج»، «اِی‌اِن‌زی» و «کامنولث بانک» از جمله بانک‌های استرالیا هستند که کاربران از بروز مشکل در آن‌ها شاکی شده و گفته‌اند قادر به دسترسی به برنامه‌های تلفن همراه و وبسایت‌های آن‌ها نیستند.

تاکنون رسانه‌ها و مقامات این بانک‌ها و شرکت‌ها واکنشی به این خبر نداشتند.

این در حالیست که در هفته‌های اخیر چندین حمله بزرگ سایبری به شرکت‌های بین المللی انجام گرفت و باج افزار‌ها میلیون‌ها دلار از آن‌ها پول به صورت رمز ارز بیت کوین دریافت کردند. به طور مثال، شرکت فرآورده‌های گوشتی «جی بی اس» بزرگترین تامین کننده گوشت در آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد به دنبال حمله سایبری گسترده‌ای که منجر به تعطیلی تمامی شعب این کارخانه شد، مجبور به پرداخت باج به مبلغ ۱۱ میلیون دلار شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر

قطع خدمات آنلاین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و بانک‌های استرالیا
www.yjc.news

قبلی «
بعدی »